Iconografie. Principio. Begin. (Cesare Ripa, Iconologia, 1644) Een heldere en blinckende straele, die in een klaere hemel vol sterren wort gesien, die het land, dat met veele planten rontom geciert is, van alle kanten, klaerschijnende maeckt. Waer in een naeckt Ionghman staet met een sluyer over dwers, die de beschaemde leden deckt.....Een Man die met zijn beyde voeten vast en schrap staet.....Het witte kleed bediet de suyverheyt van het Begin..... houdende mette rechter hand de beeldnisse van de Natuere, en in de slincker een vierkant, alwaer een griexsche letter [A] staet ingeschreven......Het bediet oock een besondere aenvangh of Begin, te weten het eerste deel van alle dingen, voor soo veel, als het onderscheyden wordt, van het midden, en van het eynde. Waer van de Poëet seyt; Soo het begin en 't eynde overeen komt, soo sal oock het midden [M] met haer over een komen. Fine. Einde. (Cesare Ripa, Iconologia, 1644) Een stock oud sittend Man ......houdende in sijne hand een Piramide, alwaer in 't midden tien M staen, en in sijn slincker hand een vierkant tafereel, daer een griexsche letter Ω Omega op geteyckent staet. Dese Naeme Einde, kan verscheyden saecken beteyckenen. In den eersten kanse bedieden de laeste en uyterste merckpael van alle dingen......Daer wort geseyt dat dit het Einde bediet, en daerom vertoonen wy dat hy in sijne slincker hand eene griexsche Ω Omega heeft, wesende de laeste letter van 't Alphabet, door 't welck alle geschaepene dingen werden verklaert: en door 't welck Godt oock seyt in de Openbaeringe: Ick ben de Alpha en Omega, het Begin en het Einde. (ColoriMii.) De achtergrond is een landschap met de rivier die van bron naar zee stroomt. Letterlijk de Delta. De figuur in het midden is een Kouros, een Grieks beeld uit de Dorische periode en een van de oudste sleutelwerken van de Westese cultuur. De piramide, wijsheid, wordt de bolhoed van Philip. Een krachtige warme infrarode straal wekt tot fysiek leven, de geest wordt aangevoerd door het vederlichte vliegtuig als de Pinkstergebeurtenis. De M in het midden rond de navel is het teken van Midden in het leven staan. Rechts staat een beeld van Boccioni, Unieke vormen van de continuïteit in de ruimte, een sleutelwerk van het moderne, de verwaaiende vormgeving is het vluchtige van het leven. --------------------------------------------------------------------------- Iconography. Principio. Get started. (Cesare Ripa, Iconologia, 1644) A clear and dazzling light beam, which is seen in a clear sky, which makes the land brightly shining from all sides,in which a naked young man stands with crossover a veil, which covers the shamed private parts... A Man who stands firm and braced with both his feet.. holding with the right hand the figurative of the Nature, and in the right a square, in wich a Greek letter [A] is inscribed ... things, for soo much, as it gets subtitled, from the middle, and from the end. Like the poet said; If the beginning and the end match, soo will also agree the middle [M] with her. Fine. End. (Cesare Ripa, Iconologia, 1644) A very old sitting Man ...... holding in his hand a pyramid, with in the middle a M, and in his left hand a square scene, with a Greek letter Ω Omega on it, Being the last letter of the Alphabet, by which all created things were explained and by which God also said in the Revelation: I am the Alpha and Omega, the Beginning and the End. This name End can mean, the last and utter marker post of all things ...... (ColoriMii.) In the background is a landscape with the river flowing from source to sea. Literally the Delta. The figure in the center is a Kouros, a Greek statue from the Doric period and one of the oldest key works of Western culture. The pyramid, wisdom, becomes Philip's bowler hat. A powerful infrared radiation awakens physical life, the spirit being led by the feathery plane as the Pentecostal event. The M in the center around the belly button is the sign of being in the middle of life. On the right is an image of Boccioni, Unique forms of the continuity in space, a key work of the modern art, the dazzling design is the fleeting nature of life. (excuse for the mediocre English translation of the old Dutch language)