Iconography. Fato. Eurydice to the Underworld / Hades where Pluto rules. The crossing by boat with the ferryman Charon. This record has to keep more chaos than the previous one, where the cheerfulness still dominates, the wedding party. Eurydice to the (provisional) death. The wreck of Charon's boat. The dark underground underworld in the background is the basement of an abandoned apartment building, barely visible. The torch is the only lighting left, please. and fig. The diagonal counter shape at the top left is a newly discovered (sort of) moon of the planet Pluto, the universe, the cosmos. The broken chain - the break between nature (Orpheus) and heaven, the world of the gods. Abstractions depicted in the allegory. The woman in white is the representation of much the same in the oppressive dance performance Orpheus and Eurydike by Pina Bausch's company. She acts here as the Eurydice figure. She has somewhat different flowers from those in Ripa's description. Bottom left a photo of Man Ray, the model is Picasso's second wife. Art also fades away as well as our protagonists. (excuse for mediocre English) Iconografie. Fato. Eurydice naar de Onderwereld / Hades waar Pluto heerst. De overtocht per boot met de veerman Charon. Deze plaat moet meer chaos behouden dan de vorige, waar de vrolijkheid nog overheerst, het huwelijksfeest. Eurydice naar de (voorlopige) dood. Het wrak van de boot van Charon. De donkere ondergrondse onderwereld op de achtergrond is het sousterrain van een verlaten flatgebouw, nog nauwelijks te zien. De fakkel is nog de enige verlichting, let. en fig. De diagonale tegenvorm linksboven is een pas ontdekt (soort) maantje van de planeet Pluto, het heelal, de kosmos. De gebroken ketting - de breuk tussen aard (Orpheus) en hemel, de godenwereld. Abstracties verbeeld in de allegorie. De vrouw in wit is de verbeelding van ongeveer hetzelfde in de beklemmende dansvoorstelling Orpheus en Eurydike van het gezelschap van Pina Bausch. Zij fungeert hier als de Eurydice-figuur. Zij heeft wat andere bloemen dan die in Ripa's beschrijving. Linksonder een foto van Man Ray, het model is de tweede vrouw van Picasso. Ook de kunst vervaagt alseven onze protagonisten.