Iconography. Punitione. Number 4 of the five acts. Pluto and Proserpina lead into the allegory in the direction of viewing from left to right. They are the king and queen of the realm of the dead, the realm of the shadows. Proserpina has been kidnapped from the world of the living, hijacked by force; this is a famous iconic image, a sculpture of Bernini. Proserpina is the target of Orpheus' enchanting strings, she is the fellow sufferer of Eurydice. Orpheus supports his request to get Eurydice back by means of his music. There is music in the air, this time a painting (shadow) by Kandinsky, who a century ago created the definitive bridge between painting and music. Proserpina herself also prefers to stand with one foot on the Stairway to heaven (Led Zeppelin), back to the upper world or back down, which Eurydice will experience after Orpheus' breaking the appointment not to look back - the Great Wall, China. The zeppelin crashes, parallel with the accident; blimps are false hopes, they can only crash as history shows. A reverse archetype to be able to fly, the wish of every human being. Companion, the personification 'Hope', trembles at the sight of the scene while she supported Orpheus and Eurydice well (act 3). They run one after the other and return their gaze to the gods. Eurydice fades again, petrified in an unfinished statue of Rodin. Orpheus is punished, putting his hands in front of his eyes no longer helps. Punitione. (excuse for mediocre English) -------------------------- Iconografie. Punitione. Nummer 4 van de vijf aktes. Pluto en Proserpina leiden in de kijkrichting van links naar rechts de allegorie in. Zij zijn de koning en koningin van het dodenrijk, het rijk der schimmen. Proserpina is ontvoerd uit de wereld der levenden, met geweld gekaapt; dit is een beroemd iconisch beeld van Bernini. Proserpina is het mikpunt van Orpheus voor zijn betoverend snarenspel, een lotgenoot van Eurydice. Orpheus ondersteunt zijn verzoek om Eurydice terug te krijgen met zijn muziek. Er is music in the air, dit maal een schilderij (schim) van Kandinsky, die een eeuw geleden de definitieve brug sloeg tussen schilderkunst en muziek. Proserpina staat zelf ook het liefst met één voet op de Stairway to heaven (Led Zeppelin), terug naar de bovenwereld of terug omlaag, wat Eurydice gaat ervaren na het breken van de afspraak van Orpheus niet om te kijken - de Grote Muur, China. De zeppelin stort met het ongeluk mee, zeppelins zijn valse hoop, die kunnen alleen maar neerstorten zoals de geschiedenis leert. Een omgekeerd archetype om te kunnen vliegen, de wens van elk mens. Metgezel De Hoop siddert bij het aanzien van het tafereel terwijl ze Orpheus en Eurydice goedwillend ondersteunt (akte 3). Die lopen achter elkaar en keren hun blik terug naar de goden. Eurydice vervaagt weer, versteend in een onaf zijnd beeld van Rodin. Orpheus wordt gestraft, de handen voor ogen slaan helpt niet meer. Punitione.